FANDOM

Gotowanie Edytuj

W garnkuEdytuj

Gotowanie modeliny jest drugą, zaraz po pieczeniu, najpopularniejszą metodą jej utwardzania. Należy włożyć do garnka modelinowe wyroby zagotować i pozostawić je na małym ogniu ilość czasu jaka jest podana na opakowaniu. Woda powinna gotować się bardzo powoli, (tak jak rosół), nie bulgotać. Dobrze jest podłożyć pod modelinę kilkakrotnie złożony materiał, co zapobiegnie obijaniu się o siebie elementów.

Największą zaletą gotowania jest jego prostota - pieczenie wymaga więcej zachodu, nie zawsze mamy tez dostęp do piekarnika, a ugotować zawsze można. Z drugiej strony gotowanie ma też dwie poważne wady: po pierwsze przedmioty mogą się deformować obijając się o siebie,po drugie na modelinie osadza się wytrącony z wody kamień, czyli biały, nieestetyczny nalot. Można go ograniczyć stosując do gotowania wodę destylowaną.

PieczenieEdytuj

Piekarnik elektrycznyEdytuj

Utwardzanie modeliny w piekarniku elektrycznym jest jedną z najpopularniejszych i najlepszych metod. Nagrzewamy piekarnik do 100-110 stopni i pieczemy przez 20 minut. Po wypieczeniu i wysuszeniu najlepiej pomalować bezbarwnym lakierem i gotowe :). Pieczenie to najlepsza metoda na utwardzanie modeliny.