FANDOM

WstępEdytuj

Za pomocą modeliny można symulować wiele różnych materiałów - drewno, gąbkę, ciasto, polewy, kamień. Do uzyskania tych efektów trzeba specjalnych zabiegów.

Możliwe efektyEdytuj

DrewnoEdytuj

Ciasto:Edytuj

Przykłady: tu oraz tu

Aby nadac naszemu ciastu realistyczną fakturę potrzebujemy:

  • Modelinę ukształtowaną na nasz kawałek ciasta
  • Wykałaczkę (opcjonalnie)
  • Szpilka

Najpierw bierzemy naszą modelinę, łapiemy ją tak, aby było nam jak najwygodniej ją utrzymać, bez zgniatania miejsc już zrobionych. Następnie bierzemy wykałaczkę i delikatnie skrobiemy naszą powierzchnię (ten krok można pominąć, ale osobiście wolę to robić, gdyż dla mnie jest później łatwiej). Zaczynamy skrobać szpilką modelinę. Robimy to tak długo, do póki nie jesteśmy ustatysfakcjonowani z naszej tekstury.

Jak ktoś nie zrozumiał to tu jest pełny wideo tutorial: tu :)

UWAGA: można dorobić się bólu pleców podczas stosowania tej metody!

Metoda 2.Edytuj

Druga metoda, aby nadać naszej modelinie wyglądu ciasta, wymaga posiadania modeliny płynnej (np. Fimo Liquid czy TLS).

1)Do plastikowym pojemniczka bądź kubeczka wlewamy płynną modelinę. Aby uzyskać ciasto w pożądanym przez nas kolorze dolewamy trochę farbki akrylowej o odpowiedniej barwie. Mieszamy. Dodajemy troszkę spożywczego proszku do pieczenia (ilość zależy od tego, czy chcemy aby nasze ciasto miało duże czy małe pęcherzyki powietrza, im więcej proszku, tym będą większe). Czas upiec tę mieszankę! Możemy do tego użyć malutkiej metalowej foremki albo wykonać ją samodzielnie, z folii aluminiowej. Do naszej formy wlewamy modelinę z proszkiem. Pieczemy. Po wypieczeniu modelina wygląda jak ciasto!

2) W plastikowym pojemniczku mieszamy nasze FIMO Liquid (bądź TLS) z modeliną, tak jak mieszamy je do polewy. Dolewamy wody. Wszystkie składniki dodajemy "na oko", aby nasza masa była płynna, lecz... przekonacie sie w trakcie robienia. Generalnie najważniejsze jest to, aby naszą masę można bylo wlać do formy. Dodajemy trochę proszku do pieczenia i nakładamy do formy. Piec 10-15 minut (zależy również od ilości naszej masy). SMACZN... albo i nie.

Jednak obie te metody nadadzą modelinie trochę inną fakturę. Dzięki drugiej metodzie uzykamy "gąbczastą" strukturę, a dzięki pierwszej nadamy modelinie wygląd ciasta bardziej biszkoptowego.

KamieńEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki